Creature Creation
Voor deze opdracht, ben ik door het hele proces gegaan van het maken van een CG creature. Tegelijkertijd zag ik de mogelijkheid om een hele waterval te simuleren. Omdat ik al lang meer van FX wilde leren, kon ik deze kans niet afslaan.
De eerste stap was de inspiratie. Op de middelbare school, heb ik ook ooit de opdracht gekregen een niet-bestaand dier te maken. Het resultaat van deze opdracht was een schildpad met een monsterlijk grote mond. Dit beeldje heeft jarenlang op mijn bureau gestaan. Toen deze opdracht vervolgens ter sprake kwam, wist ik meteen wat ik kon maken.
De volgende stap was het sculpten van dit monster. Dit was meteen mijn eerste ervaring met ZBrush. Gelukkig kreeg ik hulp van Maarten Verhoeven. Hieronder zijn wat foto’s te zien van hoe dit ging.
Hierna meteen door naar Substance Painter om de sculpt te texturen. In dit programma had ik gelukkig wel al wat meer ervaring waardoor ik redelijk snel door deze stap heen kon. Uiteindelijk zag de render er als volgt uit.
Na nog wat compositing, kwam ik tot dit resultaat:
De schildpad is hier aan het kijken naar een enorme waterval. Het bleek best wel ingewikkeld om deze helemaal te simuleren. Met hulp van een klasgenoot en een hele berg tutorials, is het uiteindelijk toch gelukt.
Hieronder is te zien hoe het shot met de waterval er uiteindelijk uit is komen te zien.
Final Shot
Breakdown