Amsterdam, Nederland
milanverhaeg@outlook.com

Commercial

Visual Effects Supervisor & Compositor

Commercial

In het derde jaar van Filmacademie maak je met alle departementen commercials. Dit jaar deden we dat voor een fictief merk voor oordopjes. Het thema was dus gehoorbeschadiging en hoe dat te voorkomen.

Het idee van mijn groepje was een chirurg die door de gehoorschade een piep in zijn oor krijgt en denkt dat zijn patiënt een hartstilstand heeft. Meteen pakt hij de defribilators en probeert de man de reanimeren.

Voor deze komische commercial, hadden we als VFX twee dingen om te doen:

Ten eerste was het belangrijk dat er een hartmonitor in de ruimte was. Deze maakt duidelijk dat de piep een hartslag is en uiteindelijk dat de chirurg het verkeerd gehoord heeft. Hiervoor hebben we voor de draaidag een hartslag interface gemaakt die op de dag zelf als loop op een monitor gezet kon worden. Zo hoefden we ons hier in de post niet meer druk over te maken.

Daarnaast was het onze taak de defribilator zo dramatisch mogelijk te maken. Dit hebben we dan ook gedaan door het toevoegen van bliksem-achtige elektriciteit die tussen de twee delen ontstaat.

Hieronder de volledige commercial:

Tags: ,